Internationale Vrouwendag 2020

Op 11 maart 2020 hebben wij Internationale Vrouwendag gevierd in Buurtcentrum Oosterpark. Het was voor het eerst dat wij deze dag vierden als stichting.  Het thema van dit jaar was vrijheid. Het thema dat tijdens onze viering centraal stond was ‘Vrijheid om te leren en je talenten te ontdekken’.

Verschillende sprekers voor het plenaire deel van de dag deelden hun eigen inspirerende verhaal en vertelden hoe zij het eigen pad bewandeld hebben. Joke Jongejan, sinds dit jaar algemeen bestuurslid van Prachtvrouw en dialoogleider van Stichting Dialoog In Actie (DIA) gaat in dialoog met de zaal over zelfbeschikking. Het doel: vrouwen met elkaar laten spreken over bewustwording. Ook hoe je als vrouw jezelf verder kan ontwikkelen en wat je daarvoor nodig hebt. Iedereen heeft genoten van deze mooie middag. Van de circa 50 genodigden, waren er circa 45 vrouwen met verschillende culturele achtergronden aanwezig.