De Verbonden Stad

Naar aanleiding van ons buurtinitiatief ‘buurtvoedselbank’ zijn wij als stichting uitgenodigd om op 17 juni deel te nemen aan de zogenaamde ’Stadsgesprekken” georganiseerd door de Gemeente Amsterdam. De gesprekken gingen over thema’s als diversiteit, saamhorigheid, gelijkheid en inclusie. Doel van de gesprekken is om kansen en risico’s helder te krijgen en concrete acties en keuzes te benoemen voor de komende jaren. Habiba Bouanan heeft deelgenomen en de ervaringen gedeeld over saamhorigheid in de buurt waar Stichting Prachtvrouw actief is en vertelt over de zichtbaarheid van armoede in Oost door de Coronacrisis.

Wij hebben gelijk gebruik gemaakt van de gelegenheid om Rutger Groot Wassink uit te nodigen om langs te komen bij onze buurtvoedselbank in Amsterdam Oost. Hij kon als bestuurder met eigen ogen zien met hoeveel inzet, enthousiasme en liefde wij ons werk doen om de buurt vooruit te helpen. Wij zijn ook met Rutger in gesprek geweest over waar we als organisatie tegenaan lopen.  Hij was onder de indruk van wat wij doen en wil graag meedenken hoe hij ons kan ondersteunen.