Native Oost

Stichting Native Oost opgericht

Stichting Prachtvrouw heeft bijgedragen aan de oprichting van “Native Oost”. In dit project worden jongeren bereikt op plekken waar zij veel samenkomen. Ze wijzen hen op de mogelijkheden in Amsterdam. Ze kunnen opleidingen volgen en bij veel zaken hulp en begeleiding krijgen. Te weinig jongeren weten dat. Native Oost richt zich primair op sport en spel, maar biedt de jeugd meer. Zij helpen ook met huiswerk maken en willen stage- en werkplekken creëren, zodat jongeren niet zijn aangewezen op de straat. Ander doel van Native Oost is dat jongeren contact maken in hun buurt en daar een positieve bijdrage leveren. Sommige buurtbewoners lopen met een boog om de jeugd heen. Het is daarom goed dat jongeren laten zien dat dat niet nodig is.

In 2021 zal Native Oost verder gaan als zelfstandige organisatie.