Ontmoetingscentrum Dapperhart

Dagbesteding voor Ouderen en hun mantelzorgers

Dementie komt vaker voor bij ouderen met een migratieachtergrond en op jongere leeftijd (onder meer door hoge bloeddruk, suikerziekte, minder bewegen), dan bij niet-immigranten. Ook is de eenzaamheid groter (onder meer door taalproblemen en een kleiner sociaal netwerk) Het taboe op dementie is groot, een extra reden om dit onderwerp bespreekbaar te maken en hiervoor activiteiten in de Dapperbuurt op te zetten. Voor de expertise op het gebied van beginnende dementie, werken wij nauw samen met het Odensehuis Amsterdam.

Turks sprekende ouderen en hun mantelzorgers
Elke maandag van 10.00-14.00 uur.

Arabisch sprekende ouderen en hun mantelzorgers
Elke woensdag van 10.00-14.00 uur.

Activiteiten
Met onze activiteiten bieden wij zinvolle en ontspannende dagbesteding voor ouderen en hun mantelzorgers. Bij ons kunt u dingen doen die u leuk en/of nuttig vindt. Wij gaan uit van wat u nog wel kunt en waaraan u plezier beleeft en het programma sluit goed aan bij wat vrouwen zelf willen. Denk aan Nederlands of Arabische les, tekenen of schilderen, handwerken, spelletjes doen, bewegen op muziek of wandelen. Tevens maken wij het thema dementie op een speelse en luchtige manier bespreekbaar.

Iemand die ergens goed in is, helpt anderen en zo wordt het vanzelf gezellig en vertrouwd. Onze bezoekers maken zich graag nuttig en helpen andere vrouwen en verzorgen dan ook met veel plezier zelf de lunch en helpen met een luisterend oor. Bij ons voelt u zich thuis.

Mantelzorgers
Elke eerste vrijdagavond van de maand om 17.00 -21.00 uur.

Tijdens deze avond is er ruimte om overbelaste mantelzorgers de gelegenheid te bieden om elkaar te ontmoeten, ervaringen delen in een gezellige en ontspannen sfeer.

Voor meer informatie en aanmelden: Stichtingprachtvrouw@gmail.com/0615419399

Locatie: Ontmoetingscentrum Dapperhart