Durven en Doen-Certificaten mei-2022-02

Durven en Doen - Certificaten mei 2022

Afgelopen dinsdag zijn de certificaten voor de training durven en doen uitgereikt aan acht trotse vrouwen.
De afgelopen maanden hebben ze zich verdiept in beter communiceren, zichzelf presenteren, netwerk opbouwen, alles gericht op een stap richting arbeidsmarkt of vrijwilligerswerk. De vrouwen zijn blij want ze hebben veel geleerd, meer zelfvertrouwen en elkaar gestimuleerd.

Een vrouw werkt inmiddels als vrijwilliger bij Cybershoek en wil verder in de ict. Tijdens de training durven en doen mocht haar dochtertje van 1 jaar mee. "Ik wil een volgende stap zetten als m'n dochter naar de voorschool gaat". Een vrouw die uit Syrië komt vertelt hoe moeilijk ze het had nadat ze was gevlucht voor de oorlog. Ze heeft biologie gestudeerd en in Amsterdam bij een hotel gewerkt. Door Corona thuis gezeten. "Terug naar de arbeidsmarkt is moeilijk en mijn Nederlands kan beter". Ze bekijkt nu de mogelijkheden van bvb vrijwilligerswerk. In een latere fase wil ze freelance werken. Werkt inmiddels bij stichting de Kat als coördinator en computer begeleider.
Door de cursus durven en doen heeft ze veel informatie gehad. Een andere vrouw wil in het Dapperhuis spreekuur houden en oudere mensen helpen bij het schrijven en lezen van brieven.

Siham, trainer bij prachtvrouw, vertelt dat het werk haar raakt: "ik wil heel veel voor vrouwen betekenen" en ik zeg altijd "maak van je kleine droom een grote, vergeet jezelf niet". Ook Sandy, de andere trainer was top. Ervaringen die motiveren en inspireren dat is belangrijk!
En een van de vrouwen: "Je kind mee kunnen nemen is een must. Ik heb geen familie hier, geen kennissen. Nu kan ik toch verder".

Durven-en-Doen-Certificaten-mei-2022-01
Durven en Doen-Certificaten mei-2022-02