Voor het project ‘In je Kracht’ zoekt Prachtvrouw een vrijwillige taalcoach

Stichting Prachtvrouw maakt zich sterk om de positie van migrantenvrouwen te verbeteren, middels diverse soorten empowerment trainingen en individuele coaching. Ook geeft zij een podium aan vrouwen om ervaringen met elkaar te delen over hun leven en het combineren van werk en zorg.

Inhoud van de vrijwilligersfunctie

Tijdens het project bereid jij als vrijwillige taalcoach (in eerste instantie samen met de coördinator en later) zelfstandig de les of training voor, volgens een vast programma. Eén maal per week geef je les of training, gedurende 6 tot 12 maanden.
Er wordt gebruik gemaakt van lesmateriaal van Taal voor het Leven aangevuld met verschillende methodieken van Stichting Prachtvrouw. De groep vrouwen die de training volgen varieert, echter zal dit liggen tussen de 8-12 personen per week.
Je krijgt de Basistraining van Taal voor het Leven, dit zal 4 weken 1 dagdeel per week zijn. Deze training is verplicht, omdat je hierdoor leert hoe je omgaat met de doelgroep.
Stichting Prachtvrouw verwacht van jou commitment voor de duur van het project, wellicht langer (in overleg).

Dag

elke dinsdagochtend 9.15 tot 11.45 uur

Doel

Als taalcoach is jouw doel om vrouwen te begeleiden tijdens dit project, echter je zult zelf ook gecoached worden om jouw doelen te bereiken. Wellicht ben je aan het re-integreren, wil je een stap op de arbeidsmarkt zetten of vind je het gewoon leuk om met vrouwen te werken en hen krachtiger te maken in de maatschappij.

Wat maakt dit vrijwilligerswerk de moeite waard?

- Je helpt vrouwen om een stappen te zetten richting participatie in de Nederlandse samenleving.
- Je hebt veel contact met de vrouwen en ziet hoe zij stappen vooruit zetten.
- Je kunt jezelf ontwikkelen.
- Je hebt veelvuldig contact met de coördinator.
- Voorbereiding van de lessen met de coördinator.